Pantsystem - Nyhetsbrev 2022:2
Ny funktionalitet i Pantsystem är driftsatt
Det är nu möjligt att beställa en pantförteckning i Pantsystem. En pantförteckning visar vilka panter som är registrerade till ett visst panthavarnummer och kan endast beställas inom den egna organisationen/samarbetet. Det är inte möjligt att beställa en pantförteckning gällande ett panthavarnummer för någon annan organisation än den som användaren själv har behörighet till. Handläggarbehörighet krävs.
Priset för att beställa en pantförteckning är i dagsläget 525 kr. Information om hur en beställning av pantförteckning går till finns i den uppdaterade användarmanualen på vår webbsida.
Ta del av användarmanualen för systemet (pdf, nytt fönster)
Inom kort kommer det även finnas möjlighet att ta reda på hur många panter som finns registrerade till ett panthavarnummer. Informationen som presenteras är endast en siffra och innehåller inte någon information om vilka panter som döljer sig bakom siffran. Priset för detta är 10 kr/fråga.
Lantmäteriets servicefönster
Några gånger per år utför Lantmäteriet underhåll av våra IT-tjänster som kräver att tjänsterna stängs ned eller begränsas. På vår webbsida kan man läsa mer om vilka datum som är inplanerade för dessa servicefönster under 2022 och 2023. Besök www.lantmateriet.se/driftinformation (nytt fönster) för mer information.