Ekonomihandläggare - vikariat, Gävle

Ekonomihandläggare - vikariat, Gävle

Din roll hos oss

Arbetet på Ekonomiadministration innebär att ge ekonomisk support till såväl interna som externa kunder och leverantörer, via mejl och telefon. Arbetsuppgifter som förekommer inom enheten är exempelvis hantering, kontering samt betalning av leverantörsfakturor. Vidare skapar enheten kundfakturor, bokföring av inbetalningar, kravhantering samt anståndsansökningar. Inkommande post och påminnelser sorteras och hanteras. Inom enheten hanteras även administration av stämpelskatt och expeditionsavgifter gällande inskrivningsärenden, till exempel lagfart och inteckningar. Vi tillämpar ett teambaserat arbetssätt där enheten i dagsläget utgörs av fyra team Leverantör- resp Kundfakturateamet, Kassan samt Skatter & Avgifter.

Denna tjänst är ett vikariat, placerad i teamet Kassa och de huvudsakliga arbetsuppgifterna består hantering och registrering av inbetalning av kundfakturor, kravhantering och KFM-ärenden, ut- och återbetalningar och service internt och externt via mail och telefon.

Din profil

Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi. Vidare har du en gedigen yrkeserfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter då tjänsten innefattar avstämningar samt grundläggande bokföring. Du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom statlig myndighet och har arbetat i ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW, Agresso).

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann och strukturerad, värdesätter samarbete, är lösningsorienterad samt har förmåga att leverera enligt deadlines. Du är bra på att bygga och underhålla relationer med såväl interna som externa kunder och ditt sätt att arbeta genomsyras av ditt lugn och förmåga till långsiktigt engagemang.

Tjänsten hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan anställning.

Övrig information

Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering och fokuserar på din kompetens för att bedöma dig och andra kandidater objektivt. Vi önskar att du inte bifogar något foto till din ansökan. Du som har skyddade personuppgifter ska inte lägga in din ansökan i vårt rekryteringssystem, istället ber vi dig kontakta rekryterande chef.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Om Lantmäteriet

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

Ansökningsinformation

Sista ansökningsdag:
Ansök här
Referensnummer: C224603-2024-11

Anställningsvillkor

Tjänsteort: Gävle
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning

Kontaktpersoner

Ingalill Lindholm
Enhetschef
Telefon: 026-63 32 85

Fackliga företrädare

Jeanette Norman
ST inom Lantmäteriet
Telefon: 0455-30 82 33
Frank Werle
SACO-S Lantmäteriet
Telefon: 026-63 35 33

Dela sidan