Här kan du som privatperson och företag kostnadsfritt beställa utdrag med standardinformation ur fastighetsregistret.
Vad kan jag hitta i standardinformationen?
I standardinformationen framgår bland annat vem som är lagfaren ägare av fastigheten, inteckningar, taxeringsuppgifter samt uppgifter om gemensamhetsanläggningar och samfälligheter som är kopplade till fastigheten.
Ett registerutdrag med standardinformation redovisar inte det fullständiga innehållet för den aktuella fastigheten, utan visar endast de mest efterfrågade uppgifterna från fastighetsregistret. Önskar du ta del av ytterligare information ur fastighetsregistret kan du kontakta Kundcenter.
Du kan läsa mer om hur du går tillväga för att göra större uttag ur fastighetsregistret på sidan Beställa utskrifter.
Formulär för beställning
Fyll i fullständig beteckning för fastigheten, samfälligheten eller gemensamhetsanläggningen samt e-postadress i formuläret.
En fastighetsbeteckning är en unik kombination av namn och nummer som används för att särskilja alla Sveriges fastigheter. En fullständig beteckning består av kommun, trakt, block och enhet (exempelvis Gävle Torp 1:1).
I vår e-tjänst Min karta kan du få fram fullständig fastighetsbeteckning.
Maxgräns
Du kan endast beställa information på fem fastigheter per 24 timmar.
Observera att formuläret nollställs efter 20 minuters inaktivitet.
Hur lång tid tar det att få beställningen?
Beställningen hanteras så snart som möjligt under våra ordinarie öppettider. All information granskas och i vissa fall kan leveranstiden vara något längre.
Efter att du skickat in din beställning får du ett bekräftelsemail med ett ärendenummer och till vilken e-postadress vi kommer leverera till.